Funkcjonariusze Policji z Komendy Miejskiej odwiedzili XIV Liceum Ogólnokształcące przy ulicy Kopernika 16a, aby podzielić się swoimi doświadczeniami i przekazać informacje na temat pracy w służbie mundurowej.
Policjanci podzielili się swoimi doświadczeniami z uczniami klas maturalnych, odpowiadając na wszelkie pytania związane z procesem rekrutacji. Spotkanie skupiło się na prezentacji różnorodnych aspektów życia zawodowego w Komendzie Miejskiej, obejmując nie tylko służbę mundurową, ale także strukturę organizacyjną komendy, zakres obowiązków policjanta oraz możliwości awansu.
– Policjanci szczegółowo omówili proces rekrutacji, rzucając światło na kryteria i wymagania, jakie trzeba spełnić, aby wstąpić w szeregi policji – tłumaczy st. post. Danuta Ofianewska z zachodniopomorskiej policji. – Wykształcenie, dokumenty, testy sprawnościowe – uczniowie otrzymali kompleksowe informacje na temat tego, co czeka ich podczas starania się o przyjęcie do służby. Jednym z kluczowych celów spotkania było ukazanie młodzieży, że służba w granatowym mundurze to nie tylko praca, ale także powołanie. Podkreślono zasadę „Pomagamy i chronimy”, która jest fundamentem działań policji. Funkcjonariusze opowiedzieli o swoich doświadczeniach, momentach dumy, ale także trudnościach, z jakimi się spotykają.