Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podjęła kolejny krok w realizacji obwodnicy północnej Stargardu, podpisując umowę na budowę nowego odcinka o długości 4,5 km. Ta inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji w regionie.
Nowy fragment obwodnicy ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice Stargardu, co znacząco wpłynie na komfort życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Obecnie przez centrum miasta przejeżdża duża liczba pojazdów, w tym ciężarówek, korzystających z drogi krajowej nr 20.
Planowana trasa przebiegać będzie przez dolinę rzeki Krąpiel, przecinając drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, a następnie przejdzie nad linią kolejową Stargard – Gdańsk, łącząc się ostatecznie z DK 20 poza granicami miasta. Realizacja tego projektu pozwoli skrócić trasę przejazdu o prawie 3 km w porównaniu z obecną drogą prowadzącą przez centrum.
Kontrakt o wartości ponad 76 milionów złotych obejmuje zarówno zaprojektowanie, jak i budowę nowej trasy. Zgodnie z harmonogramem, kierowcy powinni móc korzystać z nowego odcinka już w 2027 roku.
Warto zaznaczyć, że budowa obwodnicy północnej Stargardu to projekt realizowany etapowo. Oddani już do użytku pierwszy fragment trasy, drugi jest w trakcie budowy, a trzeci znajduje się w fazie projektowania. Docelowo wszystkie odcinki połączą się w spójną całość, tworząc kompletną obwodnicę, która znacząco odciąży ruch w mieście i poprawi jakość życia mieszkańców.